Jaarlijks wordt het GFK Formule rapport out of home uitgebracht. Hierin wordt middels onafhankelijk onderzoek de gastwaardering onder out of home foodformules gepresenteerd. In het rapport wordt onderscheid gemaakt tussen vier verschillende segmenten. Dit zijn de segmenten Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work. Family is genomineerd voor het eerste segment en moet het daarin opnemen tegen JULIA’S en KWALITARIA.

NIEUWE HUISSTIJL LAAT RESULTAAT ZIEN

In het onderzoek wordt gasten gevraagd zich uit te spreken over de prijs, kwaliteit, gastvrijheid en beleving van de formule. “Wij vinden het een compliment dat gasten Family zo hoog waarderen op deze gebieden”, aldus Marketing- en Communicatiemedewerker Lisette van Baarsen. “Met de lancering van onze nieuwe huisstijl begin 2017 hebben wij allereerst een grotere focus gelegd op het eethuis: we willen dat de gast zich welkom voelt om te blijven eten in een sfeervolle omgeving met een snelle service. Daarnaast heeft verantwoord eten een centralere rol gekregen: we hebben maaltijden als salades meer aandacht gegeven, zodat je ook voor een gezondere hap een bezoek kunt brengen aan één van onze vestigingen. Tot slot hebben wij onze storytelling naar voren gebracht: waar komen onze producten vandaan en wat is de kwaliteit ervan? Dat vertellen we graag. De nominatie voor dit rapport is daar een mooi resultaat van.”

MOOI COMPLIMENT VOOR ONZE ONDERNEMERS

Van Baarsen benadrukt dat het de ondernemers zelf, en uiteraard hun medewerkers, zijn die er uiteindelijk voor zorgen dat gasten Family hoog waarderen. “Onze ondernemers zijn iedere dag hard in de weer om de gast de optimale beleving te geven: een lekkere maaltijd van de beste kwaliteit met een snelle, maar vooral ook goede, service. En dat alles natuurlijk in een warme, sfeervolle omgeving. Dus ja, de resultaten van dit onderzoek en de nominatie zelf zijn een mooi compliment voor onze ondernemers.”

NOG EVEN WACHTEN OP DE UITSLAG

De daadwerkelijke uitslag van het onderzoek wordt bekend gemaakt op 3 juli. Het is dus nog even een kleine week afwachten of Family zichzelf “BESTE OUT OF HOME FORMULE IN SEGMENT FASTSERVICE” van 2018 mag noemen.

Update 4 juli 2018: Helaas zijn wij niet de formule van het jaar geworden. Wij feliciteren Julia’s met de winst.