We kunnen er niet omheen. De vraag naar vegetarische producten groeit. Tegenwoordig kom je niet meer weg met één of twee vegetarische snacks. Daarom zet Family het gehele eerste kwartaal in op vegetarisch genieten. Een mooie manier om een aantal nieuwe producten echt eens goed op de kaart te zetten.

Een heel kwartaal alle acties gericht op vegetarische producten, dat is misschien even wennen voor de cafetaria. Toch is het volgens Family de enige manier om in één keer goed duidelijk te maken dat je er ook terecht kunt als je geen vlees of wat minder vlees wilt eten. De vegetarische snacks zijn vaak een ondergeschoven kindje op de menukaart, nu krijgen ze eens alle aandacht. Het gaat dan om een diversiteit aan producten. Zo is er een premium veggie burger; een spinaziekaasburger met truffelmayonaise. Voor de snackers is er de vegetarische kroket van Mora, de vegetarische burger (no meat burger) van de Vegetarische Slager of een frietje met kaassaus. En dan is er ook nog een maaltijdsalade met Old Amsterdam. De producten zijn een mooie mix voor verschillende eetmomenten en gasten. 

Een deel van de producten is al verkrijgbaar bij Family. De vegetarische burger en het frietje met kaassaus zijn nieuw in het assortiment. Door deze op te nemen in de campagne kunnen we gelijk goed testen wat de reacties hierop zijn, aldus Chantal van der Meer, marketing manager bij Family. Bij succes worden ook deze producten opgenomen in het standaard assortiment.
Van der Meer: “De campagne is niet zomaar aan het begin van het jaar gepland. Het thema vegetarisch eten is nu hot. Maar we weten ook dat in maart ‘De Nationale week zonder vlees’ weer op de agenda staat. Deze nationale themaweek wordt steeds populairder. Door deze periode te kiezen willen we meeliften op de aandacht voor vegetarische producten in deze periode.”

De Veggie campagne van Family loopt van januari tot en met maart.